Dolar 42,5291
Euro 49,5628
Altın 5.744,63
BİST 11.007,37
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 20°C
Az Bulutlu
İstanbul
20°C
Az Bulutlu
Paz 14°C
Pts 11°C
Sal 12°C
Çar 12°C

Sınavlara Hazırlıkta Zaman Yönetimi için 4 Önemli Adım

Bilişim çağında bilgiye erişim kolaylaştıkça her kademede öğrenen özellikleri ve öğrencilerden beklenilenler de değişime uğruyor. Bu ortada geliştirilen pek çok yetenek fark yaratmayı sağlarken vakti gerçek kullanma marifeti büyük değer kazanıyor. 

Sınavlara Hazırlıkta Zaman Yönetimi için 4 Önemli Adım
REKLAM ALANI
30 Nisan 2024 21:24
131

Bilişim çağında bilgiye erişim kolaylaştıkça her kademede öğrenen özellikleri ve öğrencilerden beklenilenler de değişime uğruyor. Bu ortada geliştirilen pek çok yetenek fark yaratmayı sağlarken vakti yanlışsız kullanma marifeti büyük önem kazanıyor. 

Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun, birçok öğrencinin vakti gerçek kullanma ile ilgili sorun yaşadığını söz ettiğini belirterek vakit idaresine ait görüşlerini paylaştı.  

ARA REKLAM ALANI

Kendi Öğrenme Sürecini Yapılandırma 

Bilişim çağında kullanılan gereç, kaynak ve kitapların sayısına ait son otuz yıldaki bilgiler incelendiğinde inanılmaz bir artış olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Coşkun, “Yani bilgiye erişimin kolaylaştığı bir devirdeyiz. Bilgiye erişim kolaylaştıkça her kademede öğrenen özellikleri ve öğrencilerden beklenenler de değişime uğruyor. Bilişim çağında gerçek bilgiyi arama, kendi öğrenme sürecini yapılandırabilme, bilişim etiğine uygun davranma ve en değerlisi vakti gerçek kullanma hüneri üzere yeni özelliklere sahip olmak değer kazandı” dedi.

 

Zamanımızı Toplumsal Medyada Heba Ediyoruz

Özellikle toplumsal medya araçlarının kullanım sıklığının artmasıyla vakit idaresine duyulan gereksinimin arttığını gözlemlediklerini tabir eden Prof. Dr. Coşkun, “Günümüzde birçok üniversite öğrencisinin vakitle ilgili sorun yaşadığını tabir ediyor olmasının altında yatan kıymetli nedenlerden birisi toplumsal medyada harcanan vakti hakikat yönetememe. Vakit idaresi, vaktinizi farklı faaliyetler ortasında nasıl bölüştüreceğinizi organize etme ve planlama süreci. Üniversitede öğrencilerin sahip olması beklenen bilgiler ve öğrenme suratımızın sonlu olması öğrencilerde vakit idaresi eksikliği akademik ve toplumsal muvaffakiyet ile ilgili telaşlar yaratır. Bilhassa vize ve final devirlerinde üniversite öğrencileri bu tasalar nedeniyle çeşitli sıkıntılar yaşayabilir” diye konuştu. 

Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun, bu problemleri en aza indirebilmek için izlenebilecek adımları şöyle sıraladı: 

Rutin tekrar programı uygulamak: Yeni öğrenilen bilgiyi belleğimize yanlışsız yerleştirmede dinlenmiş vücut ve zihinle yapılan tekrar kıymetli. Tüm akademik periyoda yayılan günlük ya da haftalık vakit dilimlerine ayrıştırılmış genel tekrar programı uygulamak yararlı olur. Bu genel tekrar programının gerçekçi ve uygulanabilir olması değerli. Araştırmalar yeni öğrenilen bilgilerin bellekte yanlışsız halde saklanabilmesi için birinci 24 saatte bir defa, 3-5 gün içerisinde ikinci sefer ve iki hafta sonra üçüncü defa tekrar edilmesinin tesirli olduğunu gösteriyor. Programınızı birkaç hafta uygulayıp ve neyin işe yarayıp yaramadığını değerlendirip gerekirse yine düzenlemeye gidilmeli.

Gerçekçi bir vakit planlaması yapmak: Akademik çalışmalar için vakit planlaması yapılırken dinlenme, uyku, toplumsal yaşama ait vakit aralıklarının bırakılması değerli. Vize ve imtihan haftalarının olduğu devirlerde ders çalışma vakitlerinin ağırlaşması olağan fakat bizi rahatlatacak, kapasitemizi hakikat kullanmamızı olumlu istikamette etkileyecek örneğin kısa bir yürüyüş, sinema izleme vb. fizikî ve toplumsal aktivitelerin kesinlikle vakit planlamasında kendisine yer bulması sağlanmalı.

Çok istikametli gelişimi destekleyen bir program olmalı: Üniversite ömrü kültürel ve toplumsal aktivitelerin ağır olduğu bir ortam. Öğrencilerin bu aktivitelerden yararlanması şahsî gelişimleri için epeyce değerli. Günümüzde yükseköğretim diplomasına kıymet katan en kıymetli ögeler katılmış olduğunuz kültürel etkinlikler, projeler, bilimsel faaliyetler ve toplumsal sorumluluk çalışmalarının size kattığı çok taraflılıktır. Bu nedenle akademik devir içerisinde sistemli bir planlama ile bu etkinliklere iştirak sağlanacak biçimde program yapılmalı.

Öğrenme formül ve tekniklerinizi belirleyin: Birçok öğrenme sistem ve tekniği ortasından size en uygun olanları belirleyip ders çalışma alışkanlıklarınızı bunlarla desteklemelisiniz. Örneğin özet çıkarmak ya da kavram haritaları kullanmak üzere tekniklerden faydalanılabilir. Ayrıyeten öğrenme ve tekrar için geliştirilmiş birçok taşınabilir uygulama var. Rastgele bir yerde uygun bir vakit aralığında tekrar için bu uygulamalar kullanılabilir. Kimi derslerde ön bilgilerin eksikliği nedeniyle de zorluk yaşanılabilir. Bunun için kavram yanılgıları ya da öğrenilmekte zorlanılan bahislerle ilgili araştırma yapmak ya da dersin öğretim üyesinden yardım almak süreci kolaylaştırır.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,