Capella Logistics, 2024’ü “İntermodal Atılım Yılı” İlan Etti
Lojistik bölümünün yenilikçi markalarından Capella Logistics, Avrupa Yeşil Mutabakat maksatlarını de baz alarak 2024’ü “intermodal atılım yılı” ilan etti. Capella Logistics CEO’su Aytaç Aykanat, “Toplam taşımalarımız içinde, yüzde 50 olan intermodal hissesini bu sene yüzde 70’e çıkarmayı hedefliyoruz. Bütün yatırımlarımızı bu doğrultuda planlıyor ve yapıyoruz.” dedi.
Lojistik bölümünün yenilikçi markalarından Capella Logistics, Avrupa Yeşil Mutabakat maksatlarını de baz alarak 2024’ü “intermodal atılım yılı” ilan etti. Capella Logistics CEO’su Aytaç Aykanat, “Toplam taşımalarımız içinde, yüzde 50 olan intermodal hissesini bu sene yüzde 70’e çıkarmayı hedefliyoruz. Bütün yatırımlarımızı bu doğrultuda planlıyor ve yapıyoruz.” dedi.
Türkiye ile Avrupa ülkeleri ortasında kara yolu ve intermodal taşımalar gerçekleştiren Capella Logistics, Avrupa Yeşil Mutabakat maksatları ve Yeşil Lojistik uygulamaları kapsamında bu yıl iklim dostu intermodal taşımalara yük verecek.
Şirketin CEO’su Aytaç Aykanat, Avrupa Yeşil Mutabakat kapsamında Hudutta Karbon Düzenlemesi Düzeneği (SKDM) pilot uygulamasının başladığını hatırlattı. Türkiye’nin ihracatından en büyük hissesi AB ülkelerinin aldığını anımsatan Aykanat, “Dolayısıyla Yeşil Mutabakat’a ahenk, ülkemiz ihracatı açısından büyük değer taşıyor, önemli fırsatlar ve riskler barındırıyor. Biz de iklim dostu Yeşil Lojistik uygulamalarına büyük değer veriyoruz.” diye konuştu.
“Bütün yatırımlarımızı intermodal odaklı yapıyoruz”
Aykanat, “Toplam taşımalarımız içinde, yüzde 50 olan intermodal hissesini bu sene yüzde 70’e çıkarmayı hedefliyoruz. Bütün yatırımlarımızı bu doğrultuda planlıyor ve yapıyoruz. Araç ve ekipman alırken muhakkak intermodal taşımalara da uyumlu olmasına dikkat ediyoruz.” dedi.
İntermodal nakliyeciliğin düşük emisyon bedellerinin yanı sıra inançlı ve vaktinde teslimat ile maliyet avantajları da sunduğuna dikkati çeken Aykanat, Türkiye’den Avrupa ülkelerine intermodal kapsamında demir yolu ve Ro-Ro çıkışlı nakliyecilik yaptıklarını, son teslimatları kara yolu ile tamamladıklarını anlattı.
Almanya, Hollanda, Belçika’ya demir yolu; İngiltere, Fransa, İspanya, Portekiz’e Ro-Ro
Aykanat, Almanya, Hollanda ve Belçika’ya ulaşmak için ekseriyetle demir yolu çıkışlı intermodal çizgilerini kullandıklarını, İngiltere, Fransa, İspanya ve Portekiz’e yük taşımak için ise Yalova-Sete Ro-Ro çizgisini tercih ettiklerini belirtti.
Aytaç Aykanat, otomotiv yedek kesim, alüminyum, dokuma, sanayi eserleri, sıhhat, frigo, kimyevi eser, kozmetik ve FMCG başta olmak üzere çabucak her bölümün yükü, özel donanımlı araç ve ekipmanlarla taşıdıklarını da kelamlarına ekledi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı