Dolar 34,7834
Euro 36,8201
Altın 2.955,22
BİST 9.935,96
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 15°C
Hafif Yağmurlu
İstanbul
15°C
Hafif Yağmurlu
Cts 14°C
Paz 17°C
Pts 15°C
Sal 12°C

EY CEO Görünümü 2024 Araştırması yayımlandı

EY’ın CEO Görünümü 2024 Araştırması yayımlandı. Dünya çapında 21 ülkeden 1.200 CEO’nun iştirakiyle gerçekleşen ankete nazaran; stratejik dönüşüm planlarını hayata geçiren CEO’ların, global ekonomik aksiliklere karşın 2024 yılında gelir artışı ve kârlılık konusunda optimist olduğu görülüyor.

EY CEO Görünümü 2024 Araştırması yayımlandı
REKLAM ALANI
13 Mart 2024 14:36
27

EY’ın CEO Görünümü 2024 Araştırması yayımlandı. Dünya çapında 21 ülkeden 1.200 CEO’nun iştirakiyle gerçekleşen ankete nazaran; stratejik dönüşüm planlarını hayata geçiren CEO’ların, global ekonomik aksiliklere karşın 2024 yılında gelir artışı ve kârlılık konusunda optimist olduğu görülüyor. Rapor, CEO’ların %58’inin dönüşüm planlarını hızlandırdığını gösteriyor. Araştırmanın öne çıkan sonuçlarından biri de maliyet idaresi yapmak ve verimliliği artırmak isteyen CEO’ların yapay zekayı kullanmaya sıcak bakmaları. 

Uluslararası kontrol ve danışmanlık şirketi EY (Ernst & Young), CEO Görünümü 2024 Araştırma sonuçlarını açıkladı. Dünya çapında 21 ülkeden 1.200 CEO’nun önümüzdeki periyoda dair beklentileri, zorluklar ve fırsatlar üzerine gerçekleştirilen araştırma, CEO’ların kıymetli çoğunluğunun optimist olduğunu gösteriyor. Rapora nazaran stratejik dönüşüm planlarını hayata geçirme konusunda etkin davranan CEO’lar gelir artışında %64 ve kârlılıkta %63 artış bekliyor. Rapor; bu dönüşümü gerçekleştiren CEO’ların oranının %58 olduğunu ve Temmuz 2023’te yüzde 21 olan bu oranın üç katına çıkarak önemli bir sıçrama kaydettiğini gösteriyor.

ARA REKLAM ALANI

Araştırmaya katılan CEO’ların dörtte üçü (%76), global iktisadın düşük büyümeyle devam edeceğini yahut hiç büyümeyeceğini düşünüyor.  Katılımcıların %78’i, devam eden enflasyonist baskılar nedeniyle faiz oranlarının “daha uzun mühlet yüksek” kalması için hazırlanırken, yarıdan fazlası (%57) işletme maliyetinde artış öngörüyor.

Araştırma tıpkı vakitte 20’den fazla ülkede 300 özel sermaye (PE) başkanının yatırım ve portföy idaresi görünümlerine ait bakış açılarını da açıklıyor. Ankete katılan PE başkanlarının çoğunluğu (%71) CEO’nun kanılarını yansıtarak, mega süreçlerde de artış öngörüyor. Ankete katılan PE önderlerinin %70’i, 2024’te kurumsal yatırımlarda yahut faaliyetlerde artış olacağını varsayım ediyor; bu da bir evvelki yıla kıyasla daha canlı bir süreç pazarına işaret ediyor.

Birleşme ve satın alma süreçlerinde artış bekleniyor

CEO’lar, birleşme ve satın alma süreçlerinde bir toparlanma bekliyor. Araştırmaya katılan 10 CEO’dan 8’i (%79) birleşme ve satın alma süreçlerinde 10 milyar ABD dolarının üzerinde bir artış olacağını öngörüyor. Ankete katılan CEO’ların %36’sı önümüzdeki 12 ay boyunca birleşme ve satın alma yapmayı planlıyor.

CEO Görünümü 2024 Araştırması’na nazaran ABD, birleşme ve satın alma faaliyetleri açısından en cazip gaye bölge pozisyonunu korurken ABD’yi Japonya, İngiltere, Çin ve Hindistan takip ediyor. Birleşme ve satın alma süreçlerinde ‘gelişmiş üretim’ bölümü en üst sırada yer alan dal olarak belirleniyor ve bunu ‘bankacılık ve sermaye piyasaları’, ‘sigorta’, ‘tüketici ürünleri’ ve ‘mobilite’ takip ederek birinci 5’te yer alıyor.

Verimlilik odaklı dönüşüm planları hızlanıyor  

Araştırma, CEO’ların stratejik dönüşümde hem olumlu hem de proaktif davrandığını ortaya koyuyor. Ankete katılan CEO’ların %58’i stratejik dönüşüm planlarını 12 ay içinde hızlandırmayı planladıklarını belirtirken, Temmuz 2023’te %21 olan bu oran neredeyse üç katına çıkarak kıymetli bir sıçrama kaydediyor. Temmuz 2023’te CEO’ların %37’si rastgele bir dönüşüm planı olmadığını söylerken CEO Görünümü 2024 Araştırması’nda ise bu oran yalnızca %5 olarak belirtiliyor.

Asya-Pasifik’teki iştirakçilerin %58’i ve Avrupa’daki iştirakçilerin %55’i; ABD’nin hâkim olduğu Amerika kıtasındaki CEO’ların %60’ı iş dönüşümlerini hızlandırmayı planlıyor.

CEO’ların öncelikli odak alanları ortasında verimlilik artırımları ve maliyet idaresi stratejileri yer alıyor. Ankete katılan CEO’ların %42’si ve özel sermaye başkanlarının %45’i işletme sermayelerini faal bir biçimde yönetmeye öncelik veriyor. Teknolojiyi verimli bir itici güç olarak benimseyen CEO’ların %41’i verimliliği artırmak ve iş performansını desteklemek için “yapay zekayı” çıkış noktası olarak görüyor. Dörtte üçü (%76) ise teknolojinin gelir artışı üzerinde çok az tesiri olacağını düşünüyor.

İtalyan CEO’lar GenAI’ya büyük yatırım yapıyor

İtalyan CEO’lar, GenAI’nin kendi işleri üzerindeki ehemmiyetini kabul ediyor ve CEO’ların yaklaşık %80’i, rakiplerine nazaran stratejik bir avantaj elde etmek için GenAI üzerinde çabucak harekete geçmeleri gerektiğini kabul ediyor. İtalyan CEO’ların beşte dördünden fazlası (%88) GenAI’nin onları kendi iş modellerini bozmaya zorlayacağı gerçeğini de kabul ediyor.

İngiltere, İtalya’yı yakından takip ediyor; CEO’ların yaklaşık dörtte üçü (%74) şirketlerini GenAI konusunda süratli hareket etmeye zorlamaları gerektiğinin sinyalini veriyor. Birleşik Krallık CEO’larının dörtte üçünden fazlası (%77), yapay zekâ uzmanlığına sahip olduğunu sav eden şirketlerde keskin bir artış olduğunu ve bunun da emniyetli tedarikçileri, ortakları yahut birleşme ve satın alma (M&A) gayelerini belirlemeyi zorlaştırdığını kabul ediyor.

Alman CEO’ların %97’si yapay zekaya değerli yatırımlar yapıyor yahut planlıyor olsa da sırf %64’ü  GenAI konusunda çabucak harekete geçmeleri gerektiğini düşünüyor. Harekete geçme aciliyeti, yararlar ve riskler ortasındaki mevcut meçhullükten etkilenirken, bu da bir yapay zekâ stratejisi uygulanmasını zorlaştırıyor.

Jeopolitik riskler kurumsal stratejinin ayrılmaz bir modülü oldu

Önümüzdeki 12 ay içinde dünya nüfusunun yarıdan fazlasının oy verme kabinine gideceği göz önüne alındığında, CEO’lar jeopolitik risklerin ve potansiyel iş tesirlerinin son derece farkında. Ankete katılanların dörtte üçünden fazlası (%78), popülist hareketlerin jeopolitik meçhullüğü artırması ve ticari zorluklar oluşturmasından telaş duyuyor. Ankete katılanların %76’sı, 2024’teki büyük seçimlerde yapay zekanın siyasi olarak berbata kullanılması konusunda da kaygılı.

Çoğu CEO, kuruluşlarının jeopolitik meçhullüğü karar alma süreçlerine entegre etme hünerinden emin olsa da iştirakçilerin neredeyse yarısı (%48) jeopolitik riskleri yönetmek için faal süreçlerinde güzelleştirme yapılması gerektiğine inanıyor. Aslında, ankete katılan CEO’ların ve PE başkanlarının %98’i, belli iş kollarından çıkmak (CEO cevap verenlerin %32’si ve PE karşılık verenlerin %38’i) yahut planlanan bir yatırımı ertelemek (CEO cevap verenlerin %42’si ve PE iştirakçilerinin %32’si) dahil olmak üzere yatırım planlarında değişiklikler yapmak zorunda kalıyor.

EY Türkiye Strateji ve Kurumsal Finansman Kısım Lideri Özge Gürsoy Büyükavşar, konuyla ilgili değerlendirmesinde şunları söyledi:

“Her ne kadar CEO’lar global iktisatta sakinliğin devam edeceğini beklese de bu onların kârlılık beklentilerini azaltmadı. CEO’ların %64’ü gelir artışında ve %63’ü ise kârlılıkta artış bekliyor, verimliliği artırma ve işlerini büyütme konusunda dönüşüm fırsatlarını kıymetlendiriyor. Birleşme ve satın alma piyasasında düzgünleşme belirtilerinin gelmesiyle şirketler, planlarını tekrar gözden geçiriyor, akıllı yatırımlar arayarak potansiyel iş birlikleri için yer hazırlıyor. Birebir vakitte CEO’lar jeopolitik risklerin kurumsal stratejinin ayrılmaz bir kesimi olduğunu kabul ediyor ve jeopolitik riskleri yönetmek için süreçlerinde düzgünleştirme yapıyorlar.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

ankara web tasarım utts fiyatları briket makinası ankara uyducu wordpress hosting ingilizce kursu cubes ankara sosyal medya ankara haberler Renault Yedek Parça karadeniz tur Dacia Yedek Parça Fluence Yedek Parça iveco yedek parça ankara Güneş Enerjisi İmplant Süt Sağım Makinesi Yedek Parça Casıo g shock forklift aküsü Pt100 doktora tez Ankara endoskopi labomat dacia yedek parça güç trafosu oto yedek parça ankara su jeti dunnage airbag e-imza check up Huzurevi damla etiket radyal fan iç mimar jean Hobi Bahçesi Yatırımı etiler pilates Adblue Baharat Çeşitleri