Dolar 38,4285
Euro 43,9517
Altın 4.137,85
BİST 9.306,96
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 14°C
Az Bulutlu
İstanbul
14°C
Az Bulutlu
Sal 15°C
Çar 15°C
Per 17°C
Cum 19°C

Kış lastiği zorunluluğu 1 Nisan’da bitiyor

Kentler ortası yük ve yolcu taşıyan ticari araçlarda zarurî olan, özel araçlarda ise inançlı seyahat için gereken kış lastiği uygulaması, 1 Nisan prestijiyle sona eriyor.

Kış lastiği zorunluluğu 1 Nisan’da bitiyor
REKLAM ALANI
28 Mart 2024 16:36
48

Şehirler ortası yük ve yolcu taşıyan ticari araçlarda zarurî olan, özel araçlarda ise inançlı seyahat için gereken kış lastiği uygulaması, 1 Nisan prestijiyle sona eriyor.

Mevsimine uygun lastik kullanımının her manada büyük bir kar sağladığına dikkat çeken Petlas Pazarlama Müdürü Esra Ertuğrul Boran, “Yol ve yolcu güvenliği başta olmak üzere, yakıt tasarrufu ve lastik ömrü için mevsimine uygun lastik kullanılmalı” dedi. 

ARA REKLAM ALANI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nca, Karayolları Trafik Kanunu gereği yolcu ve eşya nakliyatında kullanılan ticari araçlar için zarurî kış lastiği uygulaması, 1 Nisan Pazartesi günü sona eriyor. Öte yandan meteoroloji varsayımları, Nisan ayı itibariyle yurt genelinde ısınmaya işaret ediyor. 

Mevsimlere nazaran uygun lastik kullanımının ehemmiyetine dikkat çeken ve inançlı, konforlu ve tasarruflu bir sürüş için kış lastiklerinin yaz lastikleriyle değiştirilmesi gerektiğini şoförlere hatırlatan Petlas Pazarlama Müdürü Esra Ertuğrul Boran“Mevsimine uygun lastik kullanımı, öncelikle yol ve yolcu güvenliği olmak üzere, yakıt tasarrufu ve lastik ömrü açısından da büyük ehemmiyet taşıyor” dedi.

“Fren aralığı ve güvenlik üzerinde olumsuz tesir yaratıyor”

Kış lastiklerini yazın kullanmanın birçok dezavantajı olduğunu belirten Boran“Havalar ısınınca kış lastiklerinin fren uzaklığı artıyor, yol tutuş performansı azalıyor ve hatta aracın yakıt tüketimini de artırıyor; zira kış lastikleri 7 derecenin altındaki sıcaklıklar için tasarlanıyor. Bu nedenle, kış şartları için tasarlanan kış lastikleri sıcak havalarda istenilen performansı sergileyemiyor. Bu da fren uzaklığı ve hasebiyle güvenlik üzerinde olumsuz bir tesir yaratabiliyor. Ayrıyeten, kış lastiklerinde kullanılan yumuşak kauçuk hammaddesi ve desen özellikleri yaz aylarında kullanıldığında çok ısınma nedeniyle çabuk yıpranmaya neden oluyor.” dedi.

“Konforsuz bir sürüşe neden oluyor”

Yazın kış lastiğinin konforsuz bir kullanım oluşturduğunu söyleyen Boran“Kış lastiklerinin yazın artan yakıt tüketimi, birebir vakitte tabiata daha fazla CO2 gazı salımı manasına geliyor. Yazın kış lastikleri kullanmayarak, tabiat sürdürülebilirliğine katkıda bulunabiliriz. Ayrıyeten, yaz devrinde kış lastiği kullanılması durumunda yoldan gelen sesler, bilhassa makul bir suratın üzerinde rahatsız edici bir uğultu halini alıyor, bu da sürüş konforunu azaltıyor” diye konuştu.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,
Wordpress Hosting turkish plastic manufacturers Megane Yedek Parça Clio Yedek Parça torba filtre road safety yer yıkama makinesi balkan turu ankara çıkışlı kontrol cihazları tam kapsamlı check up fiyatları güneş paneli sistemleri mom jean konteyner hava yastığı iç mimarlık utts dağıtım transformatörü e imza saat Renault Yedek Parça briket fiyatları su jeti istanbul ingilizce kursu Kaya Tuzu