Koyundere ve Asarlık istasyonları için son ihale 6 Mart’ta
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 136 kilometrelik İZBAN sınırına iki istasyon daha kazandırmak için çalışmalarını sürdürüyor. Menemen Asarlık ve Koyundere İZBAN istasyonlarının uygulama projelerini hazırlamak için açılan ihalenin son evresi 6 Mart’ta yapılacak. 5 firmanın yarışacağı ihalede mali teklifler alınacak. Bu sürecin tamamlanmasının akabinde üretim ihalesine çıkılacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 136 kilometrelik İZBAN sınırına iki istasyon daha kazandırmak için çalışmalarını sürdürüyor. Menemen Asarlık ve Koyundere İZBAN istasyonlarının uygulama projelerini hazırlamak için açılan ihalenin son etabı 6 Mart’ta yapılacak. 5 firmanın yarışacağı ihalede mali teklifler alınacak. Bu sürecin tamamlanmasının akabinde imal ihalesine çıkılacak.
İzmirlilere rahat, inançlı ve süratli ulaşım hizmeti sunmak için çalışmalarını sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, Menemen’e iki yeni İZBAN istasyonu daha kazandırıyor. İzmir`in kuzey-güney çizgisinde hizmet veren İZBAN’da, Şirinyer ile Kemer istasyonları ortasında kalan Lale Mahallesi ve Çiğli’de bulunan Katip Çelebi Üniversitesi bölgesinde daha evvel çalışmalara başlayan Büyükşehir Belediyesi, Menemen’de de vatandaşlardan gelen talepler üzerine harekete geçti.
10 firma ön yeterlilik için başvurdu
Menemen’e Asarlık ve Koyundere İZBAN istasyonlarını kazandırmak için çalışmalara başlandı. Asarlık ve Koyundere İZBAN istasyonları için uygulama projelerinin hazırlanması ihalesine çıkıldı. Proje ihalesinin birinci kademesi tamamlandı. İhaleye Altaş Altyapı Memleketler arası Müh. Müş. A.Ş., Su Yapı Mühendislik ve Müşavirlik A.Ş., Proyapı Mühendislik ve Müşavirlik A.Ş. , Yüksel Proje A.Ş., Temelsu Milletlerarası Mühendislik Hizmetleri A.Ş., Koba Proje ve Danışmanlık, ZTM Proje Mühendislik A.Ş., Metro İstanbul San. ve Tic. A.Ş., Prota Mühendislik Proje ve Danışmanlık Hizmetleri A.Ş., Tümaş Türk Mühendislik Müşavirlik Müteahhitlik A.Ş. katılarak ön yeterlilik evraklarını sundu.
Yeterli bulunan 6 firma davet edildi
Proje ihalesinin ikinci etabında 6 firma davet edildi. Altaş Altyapı Memleketler arası Müh. Müş. A.Ş., Su Yapı Mühendislik ve Müşavirlik A.Ş., Temelsu Milletlerarası Mühendislik Hizmetleri A.Ş., Tümaş Türk Mühendislik Müşavirlik Müteahhitlik A.Ş. ve Yüksel Proje A.Ş. teklif sundu. Davet edilen Proyapı Mühendislik ve Müşavirlik A.Ş. ise teşekkür mektubu sundu. İhale Kurulu teknik teklifleri değerlendirdikten sonra, 6 Mart’ta yapılacak 3. etap ihalede ise mali teklifleri alacak. İhale sürecinin tamamlanmasının akabinde başlayacak proje çalışmaları 8 ayda bitirilecek. Projelerin TCDD tarafından onaylanmasının akabinde imal ihalesine çıkılacak.
Yer üstü istasyonu olacak
Menemen Asarlık ve Koyundere’de yapılacak istasyonlar, yer üstü istasyonu olarak tasarlanacak. Egekent-2 ve Menemen İZBAN istasyonları ortasında kalan bölgede halkın talepleri ve nüfus yoğunluğu dikkate alınarak raylı sistem sınırı ile konforlu bir formda seyahat imkanı sağlanacak. Hala imali devam eden Lale Mahallesi ve Katip Çelebi Üniversitesi bölgesindeki istasyonlar ile Asarlık ve Koyundere istasyonlarıyla toplam durak sayısı 45’e çıkacak.
136 kilometrelik hat
Türkiye’nin en uzun banliyö çizgisi 2010 yılında 80 kilometre ile Aliağa ile Menderes ortasında hizmete girdi. TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi iştirakinde yapılan İzmir Banliyö Sistemi İZBAN sınırı evvel Torbalı’ya kadar uzatıldı. Akabinde Tepeköy – Selçuk ortasındaki 26 kilometrelik kısım hizmete açıldı. İZBAN çizgisi Selçuk İstasyonu’nun da iştirakiyle 136 kilometreye ulaştı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı