Dolar 41,9043
Euro 48,9025
Altın 5.725,27
BİST 10.208,76
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 21°C
Az Bulutlu
İstanbul
21°C
Az Bulutlu
Cts 20°C
Paz 17°C
Pts 19°C
Sal 20°C

Lojistikte Vize Sorunu Engele Dönüştü, İhracatçı İntermodale Yöneldi

AB ülkelerinin Türk tır şoförlerine yönelik vize pürüzü, intermodal nakliyata ilgiyi artırdı. Lojistik kesiminin yenilikçi markalarından Capella Logistics de ihracatçıların, kelam konusu vize mahzurundan etkilenmemesi için intermodal taşımalarına yük verdi.

Lojistikte Vize Sorunu Engele Dönüştü, İhracatçı İntermodale Yöneldi
REKLAM ALANI
26 Haziran 2024 17:36
105

Şirketin CEO’su Aytaç Aykanat, “Vize pürüzünü aşmak için demir yolu ve Ro-Ro irtibatlı intermodal çizgilerimizi güçlendiriyoruz. Bulgaristan’daki şirketimiz ve AB’deki güçlü altyapımız sayesinde ihracat yüklerimizi, Avrupa’ya gecikmeden teslim ediyoruz.” dedi. 

Türk tır şoförlerinin AB ülkelerinden vize almakta karşılaştığı meseleler, Türkiye’nin Avrupa’ya ihracatını da olumsuz etkiliyor. Artık tarife dışı pürüze dönüşen vize problemleri, Türkiye’nin ihraç eserlerinin Avrupa’daki alıcılarına teslimatlarını da geciktiriyor. İhracatçılar ise intermodal taşımalara daha fazla ilgi göstermeye başladı. UND istatistiklerine nazaran ocak-mayıs periyodunda Ro-Ro sınırlarını kullanarak yapılan ihracat taşıma sayısı yüzde 5,8 artarak 115 bin 492’ye çıktı.

ARA REKLAM ALANI

Türkiye – Avrupa çizgisinde ithalat – ihracat taşımaları yapan ve 2024’ü “İntermodal Yatırım Yılı” ilan eden Capella Logistics, vize pürüzünün ihracata olumsuz tesirlerini minimuma indirmek için intermodal sınırlarını daha da güçlendirme kararı aldı. Şirketin CEO’su Aytaç Aykanat, “Demir yolu ve Ro-Ro temaslı intermodal sınırlarımıza yük veriyoruz. Bulgaristan’daki şirketimiz ve AB’deki güçlü altyapımız sayesinde ihracat yüklerimizi, Avrupa’ya gecikmeden teslim ediyoruz.” dedi.

“Hem vize pürüzünü aşıyoruz hem maliyet avantajı sağlıyoruz”

Almanya, Hollanda ve Belçika’ya çoklukla demir yolu ilişkili intermodal çizgileriyle taşıma yaptıklarını anlatan Aykanat, İngiltere, Fransa, İspanya ve Portekiz’e ulaşmak için ise yoğunlukla Yalova-Sete Ro-Ro sınırını kullandıklarını lisana getirdi. Aykanat, yaygın lojistik ağları sayesinde, Avrupa içindeki son teslimatları ise vize sorunu olmayan şoförlerle gerçekleştirdiklerini belirtti.

Aykanat, intermodal taşımaların karbon salımını da kara yoluna nazaran büyük oranda azalttığını, böylelikle hem vize pürüzünü aştıklarını hem de müşterilerine maliyet avantajı sağladıklarını vurguladı.

“Sınır kapılarında bekleme müddetleri azaba dönüştü”

Vize meselesine ek olarak Avrupa’ya kara yolu ile ulaşımda gümrük kapılarındaki bekleme müddetlerinin uzadığına da dikkati çeken Aykanat, “Türkiye’nin ihracatı her yıl artıyor. Buna bağlı olarak lojistik taşımalar ve cazip sayıları da artıyor. Lakin Bulgaristan ve Yunanistan hudut kapılarındaki alt yapı daima tıpkı kalıyor. Bulgaristan hududunda bekleme mühletinin 100 saate kadar yükseldiğini gözlüyoruz, bu adeta azaba dönüştü. Dozvola (geçiş belgesi) ıstırapları da sürüyor.” görüşünü de paylaştı.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,